lørdag 5. juli 2014

London eye, the globe and hipster apartment

Hei!

Ja, nå har denne bloggen stått urørt i over 1 uke... Er i England og har gjort mye, så bloggen har kommet litt ut av tankene mine. Derfor tenkte jeg å bare starte fra begynnelsen av England, så får dere litt innlegg her og der.

Mamma er den personen som har stått for denne reisen og det er hun som har bestilt alt fra flyturen til hvor vi skal bo. Når mamma gjør det ender hun alltid opp med å google noe. Til slutt fant hun en leilighet som vi skulle bo i. Den så helt ok ut. Det var den og. Det hun ikke hadde googlet var området den lå i, så da vi kom fram sto vi der og så ut som spørsmålstegn. Leiligheten lå i et område som heter Shoreditch. Jeg trodde vi hadde endt opp i India, men da jeg så nærmere på det fant jeg ut at det bare var et veldig hipster. Jeg likte området velidg godt! (så hvis noen skal til London, vil jeg ambefale å bo i Shoreditch) det var mye streetart og mange vintage butikker. Leiligheten vi bodde i var en loftleilighet. Dvs. liten til å være en leilighet, men stort for å være et hotellrom. Den var også veldig hipster....(haha) Alt i alt er i allefall jeg veldig fornøyd med at vi valgte et annet område å bo i i London.

De to atraksjonene jeg for det meste så, var the globe og London eye. jeg vil ambefale begge to. London eye gir deg en utsikt over hele London og the globe er et historisk teater, bygd i Shakespeare og brendt ned en del ganger. Jeg personlig likte teateret veldig godt. 
Vi gikk også forbi Buckingham Palace og big ben, men det var ikke stort annet å gjøre der.

Hvis det er ett tips jeg vil gi hvis du skal til London så er det å ikke gå på shopping for det er helt overfylt med mennesker! Jeg kjøpte så vidt noen små ting der, men ventet med storshoppingen til jeg kom til Hereford. 
Hvis jeg skulle beskrive min London opplevelse med tre ord ville det vert: 
-Hipster
-Arkitektur
- mennesker 




verry hipster...haha XD

håper alle har en fin sommerferie videre!

X X X

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar